
Programul ”Casa verde” – condiții de accesare a programului
Programul ”Casa verde” este cel prin care cei interesați vor putea primi maxim 20 000 lei pentru a-și instala sisteme fotovoltaice cu puterea maximă de 3kw. Așa cum am anunțat deja, Primăria comunei Smârdan se va implica activ în a susține locuitorii acestei comune pentru a deveni beneficiari acestui program finanțat de Agenția Fondului de Mediu. În acest scop, ținând cont că înscrierea în program se face online, pe lângă informațiile la zi pe care le punem la dispoziție, vom ajuta toți locuitorii comunei care doresc să își depună dosarele.
Mai jos am ales din ghidul pus la dispoziție de AFM, informațiile cele mai importante. Ghidul complet îl puteți descărca de AICI.
Data începere program
Data preconizată de începere a programului este de 5 mai 2023. Beneficiarii vor fi aprobați pe principiul ”primul venit – primul servit”.
Documente necesare
- cererea de finanţare, completată integral prin tehnoredactare – o puteți descărca de AICI
- actul de identitate al solicitantului
- împuternicirea notarială și actul de identitate al persoanei împuternicite, dacă cererea este semnată de către altcineva decât solicitantul;
- certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor – ANAF;
- certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul – PRIMĂRIE
- extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanţarea; În cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren;
- copia cărţii funciare colective, din care să rezulte maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală.

Beneficiarul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- domiciliază la adresa unde se va implementa proiectul – trebuie să fie trecută adresa unde se implementează proiectul în cărtea de identitate.
- nu are obligaţii restante la bugetul de stat şi la bugetul local, conform legislaţiei naţionale în vigoare;
- este proprietar al imobilului-construcţie/terenului pe care se amplasează sistemul de panouri fotovoltaice, astfel cum rezultă din extrasul de carte funciară
- sarcini în favoarea unei persoane juridice sau a unei entităţi care desfăşoară activităţi economice, cu excepţia cazului în care este afectat de o ipotecă imobiliară; de asemenea, destinația construcției, așa cum reiese din extrasul de carte funciară, este exclusiv pentru locuință;
- se obligă să permită accesul persoanelor autorizate în vederea colectării datelor înregistrate de sistemul de panouri fotovoltaice şi verificării sistemului de panouri fotovoltaice finanţat;
Etapele desfășurării programului
- AFM demarează sesiunea de înscriere a solicitanților în aplicația informatică
- Înscrierea solicitantului se face prin completarea unor câmpuri predefinite și încărcarea documentelor prevăzute mai sus.
- Înscrierea solicitantului în program se consideră finalizată și se alocă suma de 20 000 lei, în momentul în care aplicaţia informatică a generat un număr de înregistrare.
- Solicitantul persoană fizică se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni.
- În termen de maxim 90 de zile de la data publicării de către AFM a listei instalatorilor, solicitantul își alege din listă un instalator validat;
- instalatorul analizează documentele încărcate de solicitant, conform procedurii de analiză;
- instalatorul selectează, în aplicație, solicitanții eligibili;
- instalatorul generează din aplicația informatică contractul de finanțare în vederea semnării de către solicitant, în vederea semnării.
Dacă aveți întrebări vă rog să le puneți în comentarii sau pe pagina de Facebook https://facebook.com/ionelzlate.gl.
Comments (0)